E-sport & gaming 2016/17

E-sport och gaming växer kraftigt just nu. En generation av ”digital natives” har en konsumtion av både spelande och e-sport/gaming-tittande som är mer utbrett än någonsin tidigare. I takt med att fler konsumenter tillkommer och betalningsviljan ökar, satsar också aktörerna allt hårdare. Spelen och tjänsterna förbättras, evenemangen blir fler och större, och de professionella spelarna tjänar allt mer. För att bättre förstå framväxten av svensk e-sport och gaming är svar på flertalet frågor nödvändiga:

  • Hur fungerar marknaden?
  • Vilka aktörer är framträdande?
  • Hur ser konsumtionen ut?
    • Tittande och spelande?
    • Gaming jmf e-sport?

Analysen presenterar en unik överblick av den svenska marknaden samt initierade konsumentinsikter och nyckeltal (inkl utblick övriga Norden):

  • Ekosystem & aktörer; ledande aktörer, affärer, värdeskapande
  • Tittande; tjänster, demografi, genrer, drivkrafter, gaming jmf e-sport
  • Spelande; räckvidd & frekvens, plattformar, genrer, gaming jmf e-sport
  • Betalningsgrad för tittande resp spelande
  • E-sport jmf traditionell sport; tittande, demografi

E-sports & Gaming 2016/2017

 

 







Vänligen fyll i följande formulär så återkommer vi till dig med analysen så snart som möjligt. Analysen är skriven på engelska och levereras digitalt (PDF) med personlig vattenstämpel. Pris: 8 950 SEK ex moms. Tillkommande digitala kopior 1250 SEK ex moms.

Jag är införstådd med eventuella kostnader