Receive our latest updates!
Juli 2018: Mediavision söker junioranalytiker/konsult | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

Juli 2018: Mediavision söker junioranalytiker/konsult

Hur ska mediebranschen hantera nya framväxande konsumtionskrav? Hur påverkar Youtube, Netflix, poddar och ny teknik mediernas intäkter? Vilken inverkan har röststyrning, artificiell intelligens och virtual reality på vår mediekonsumtion? Medielandskapet är i stark omvandling och konkurrensen om både konsumenter och intäkter ökar påtagligt. På Mediavision arbetar vi med dessa frågeställningar varje dag och för oss är affärsutveckling inom media något av det mest spännande som finns. Tycker du likadant – i så fall vill vi gärna träffas!

Mediavision hjälper sina uppdragsgivare att navigera i ett starkt föränderligt medielandskap. Vår rådgivning baseras på dataanalys i kombination med en djup förståelse för marknaden och dess villkor. Ofta är utgångspunkten konsumtionsförändring och vilka konsekvenser detta får för aktörerna – nya som gamla. Våra kunder är telekombolag, medier, innehållsproducenter, musik- och spelbolag – och flera andra. Ofta är det internationella aktörer med stort intresse för Norden och nordiska bolag. Mediavision baserar både konsumentinsikt och rådgivning på ingående analys; det kan handla om renodlade undersökningar, branschdata, bolags- och omvärldsbevakning.

Vi söker nu dig som, förutom att dela vårt stora medieintresse, vill utveckla en redan stark analytisk förmåga. Du är troligen nyutexaminerad på masternivå (eller i slutfas av dina studier) inom ekonomi/teknik (civilingenjör). Sannolikt har du läst marknadsföring, medieteknik, industriell ekonomi eller management som inriktning. Men det kan också vara så att du har något/några års relevant arbetslivserfarenhet.

Du är en person med uttalat stark egen drivkraft och med hög energinivå. Vi arbetar nästan alltid i projektform så det är viktigt att du gillar att jobba tillsammans mot högt ställda kundkrav och nästan alltid mot en ”kort” deadline. Vi utgår ifrån att du är en erfaren användare av Excel och Power Point – SPSS och andra statistikprogram är meriterande. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. För att trivas hos oss måste du också ha ett stort intresse för affärer, ekonomiska nyckeltal och strategiska frågeställningar. Vi är en liten organisation där alla har en viktig roll – nu söker vi dig som är drivande, kreativ och med stort intresse för mediamarknaden. Till rätt person kan vi garantera spännande uppdrag, i bra team, i verklig framkant av medieutvecklingen!

Hör av dig till: natalia.borelius@mediavision.se, 08-52 80 90 90. Vi kallar till intervju från mitten av augusti 2018.

OM MEDIAVISION
Mediavision startade 1996, är baserat i Stockholm och med Norden i fokus. Vi är strategi- och affärsutvecklingskonsulter inom spel- och medieindustrin. Vi som arbetar på Mediavision är huvudsakligen civilingenjörer och ekonomer – alla med ett brinnande intresse för medieindustrin och dess affärsmöjligheter. För tillfället är vi tolv; researchers, analytiker, projektledare och kommunikatörer. Vi hjälper företag att utvecklas genom datadriven marknadsinsikt och business intelligence. Vår rådgivning tar sin utgångspunkt i unik egen data och empiri – med genuin förståelse för medieindustrins ekosystem och villkor som bas.

MEDIAVISION NYBROGATAN 7 114 34 STOCKHOLM TEL +46 8 52 80 90 90 INFO@MEDIAVISION.SE