Receive our latest updates!
Mediavision söker analysansvarig | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

Mediavision söker analysansvarig

Hur ska nya och gamla innehållsaktörer förhålla sig till kundernas önskan om ökad frihet i medie-konsumtionen? Hur påverkar nya tjänster som Netflix och HBO TV-marknadens olika intäkter? Hur ska telekomoperatörer hantera konkurrensen från IMessage och Skype? Medielandskapet är i stark omvandling och den digitala revolutionen leder till ökad konkurrens om både konsumenten och intäkterna. På Mediavision arbetar vi med denna förändring varje dag. För oss är förändrade medievanor och affärsutveckling inom media det mest spännande som finns. Tycker du likadant?

Mediavision hjälper sina uppdragsgivare att navigera i ett starkt föränderligt landskap. Vår rådgivning baseras på analys och affärskunnande, där utgångspunkten ofta är konsumtionsförändring och dess konsekvenser för aktörerna – nya som gamla.

Vi söker nu en person som kan ansvara för metodutveckling, datainköp och som kan vässa vår analyskompetens ytterligare. Eftersom vi är ett litet företag är du en viktig del i hela vår verksamhet och du deltar aktivt i företagets utveckling. Utöver att vara analysansvarig, kommer du delta i våra konsultuppdrag. Vi söker dig som:

Du som söker har akademisk examen och erfarenhet av marknadsanalys; Excel, SPSS och/eller andra statistikprogram. Vi tror att du jobbat några år med kvalificerad analys och projektledning, kanske på annat konsultföretag, mediebyrå, mediehus, eller marknadsavdelning. På Mediavision är initiativkraft och nyfikenhet nödvändigt, men naturligtvis också ett uttalat intresse för affärsutveckling inom media. Vi kan garantera spännande uppdrag om sådant som verkligen ligger i framkant när det gäller medieutveckling. Om du är intresserad, hör av dig till: natalia.borelius@mediavision.se, 08-52 80 90 90.

annons_analysansvarig