Receive our latest updates!
MEDIAVISION SÖKER: MEDIEKONSULT/ANALYTIKER | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

MEDIAVISION SÖKER: MEDIEKONSULT/ANALYTIKER

Hur ska mediebranschens aktörer förhålla sig till kundernas önskan om ökad frihet för konsumtion? Hur påverkar Youtube, Netflix och HBO TV-marknadens intäkter? Hur ska telekomoperatörer hantera konkurrensen från IMessage och Skype? Hur påverkar nya plattformar och enheter som Apple watch mediekonsumtionen och marknaden? Medielandskapet är i stark omvandling och den digitala revolutionen leder till ökad konkurrens om både konsumenten och intäkterna. På Mediavision arbetar vi med denna förändring varje dag. För oss är förändrade medievanor och affärsutveckling inom media det mest spännande som finns. Tycker du likadant?

Mediavision hjälper sina uppdragsgivare att navigera i ett starkt föränderligt landskap. Vår rådgivning baseras på analys och affärskunnande, där utgångspunkten ofta är konsumtionsförändring och dess konsekvenser för aktörerna – nya som gamla.

Vi söker nu efter en person med god analytisk förmåga för en heltidstjänst. Vi tror att du befinner dig i slutet av dina studier eller att du har jobbat något/några år och att du har ett stort intresse för medieindustrin. Kanske har du läst marknadsföring (-analys) som inriktning.

Du behärskar grundläggande ekonomiska resonemang och är intresserad av strategiska frågeställningar. Du bör tycka om att räkna och skriva (på svenska och engelska). Erfarenhet av att jobba med Excel, SPSS och andra statistikprogram är meriterande. På Mediavision uppskattas initiativkraft och nyfikenhet, samt ett uttalat intresse för affärsutveckling inom media. Vi kan garantera spännande uppdrag som ligger i framkant när det gäller medieutveckling.

Om du är intresserad, hör av dig till: natalia.borelius@mediavision.se , 08-52 80 90 90. Vi kallar till intervju löpande under våren 2015.