Receive our latest updates!
Spel – Ny marknad på spelares villkor? | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

Spel – Ny marknad på spelares villkor?

 

Konkurrensen ökar på den svenska marknaden. Svenskreglerade bolag, som Svenska Spel och ATG, utmanas av utlandsbaserade aktörer som Unibet och Betsson mfl. De utlandsbaserade bolagen tar en ökande andel av den svenska spelkakan, vilket är upprinnelsen till såväl en statlig spelutredning kring reglering och licensiering som kraftigt ökad konkurrens om slutkonsument.

Konsumenter bryr sig desto mindre om huruvida de spelar hos en svensk- eller en utlandsreglerad operatör. De efterfrågar snarare bättre spel och vinstchanser/odds, på nya plattformar och genom nya innovativa format. Utmaningarna blir därefter lika för samtliga aktörer – att erbjuda spel på spelarnas villkor och att göra det bättre än konkurrenterna.

Mediavision sammanställer utvecklingen i Spelinsikt, läs mer under Publikationer.