Receive our latest updates!
Swedish TV Market 2018/19 | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

Swedish TV Market 2018/19

All tillväxt drivs av webb-TV

Webb-TV fortsätter att växa starkt – resulterande i stabila tittarnivåer, trots det stora tappet i traditionell TV-konsumtion. Gränsen mellan traditionellt och online blir allt suddigare, både gällande tittande och värdeskapande.

Onlinemarknaden mognar och de globala tech- och mediejättarna har stort inflytande. Amerikanska aktörer dominerar men lokala medieaktörer är på frammarsch – både inom SVOD och AVOD.

Vi kommer troligen att se nya tjänster och satsningar de kommande åren – kampen om marknadsandelar mellan globala och lokala medieaktörer intensifieras.

Analysen tillhandahåller översikt av industrin så väl som djupgående marknadsinsikter.

Fakta och nyckeltal:

  • Nyckeltal för hela TV-industrin – per marknad och aktör
  • Traditionell TV – marknadsandelar, omsättning & prognos för 2018, kanaler och distribution
  • OTT-aktörer, omsättning, prognos för 2018 (SVOD & AVOD), prenumeranter, tittarandelar
  • Konsumentinsikt – Målgrupper, genrer, tittandeprognos för 2018 (linjär-TV, OTT)

Pris: 15 950: – ex. moms

Extra kopior av rapporten kostar 1 500: – ex. moms styck.

Workshop/dragning från 6 500: – ex. moms.

Mediavision erbjuder även skräddarsydd rådgivning och analys inom de ovan nämnda områdena. För mer information, var vänlig kontakta Marie Nilsson.







Rapporten är skriven på engelska och skickas som en PDF med en personlig vattenstämpel tillsammans med en faktura – fyll i formuläret nedan för att beställa.

Jag är införstådd med eventuella kostnader