Receive our latest updates!
Swedish TV Market 2019-20 | Mediavision | Affärsutveckling och strategi för medieindustrin

Swedish TV Market 2019-20

2018 blev ett nytt rekordår för film- och TV-industrin i Sverige, med nya toppnoteringar för både betal- och annonsintäkter. Sveriges ekonomi är ännu stark, vilket är en bakomliggande orsak. Men när vi tittar framåt finns flera utmaningar.

De nordiska medieaktörerna möter ökande konkurrens från globala jättar. Det mesta pekar därför på att 2019 blir ytterligare ett händelserikt år. Marknaden kommer sannolikt att fortsätta konsolideras samtidigt som nya aktörer kommer in med ett breddat utbud. De nordiska telekomoperatörerna satsar också stort på att anpassa sina tjänster. För konsumenterna är utbudet större än någonsin – och hushållens utgifter för media når nya rekordnivåer.

Swedish TV market tillhandahåller både en övergripande marknadsanalys samt detaljerade fördjupningar i centrala områden. 

Fakta och nyckeltal för 2018/19 samt prognoser för 2020:

  • Övergripande nyckeltal för TV-industrin – per marknad och aktör
  • Traditionell TV – marknadsandelar, omsättning & prognos 2019, kanaler, distribution
  • OTT – Aktörer, omsättning & prognos 2019 (SVOD & AVOD), prenumeranter, SOV (share of viewing)
  • Konsumentinsikt – Målgrupper, genrer, tittandeprognoser (traditionell TV & OTT)

Pris: 17 950:- ex. moms

Analysen är skriven på engelska. Faktura och personligt vattenstämplad analys (PDF) skickas via epost. Ytterligare digitala exemplar tillgängliga för 1 500 SEK ex moms.







Analysen är skriven på engelska. Faktura och personligt vattenstämplad analys (PDF) skickas via epost – fyll i formuläret nedan för att beställa.

Jag är införstådd med eventuella kostnader