Mediavision söker junior analytiker/konsult

19 October 2020

Oktober 2020

Hur ska mediebranschens aktörer hantera konsumenternas ändrade efterfrågan? Hur utvecklas digitala abonnemang inom ljud och text? Vilket medieinnehåll vill vi konsumenter betala för? Och hur påverkas bolagens intäkter? Det nordiska medielandskapet är i stark omvandling vilket påverkar både medieinnehållet och bolagens affärer. På Mediavision arbetar vi med detta varje dag. Vi tycker att analys och affärsutveckling inom media är det mest spännande som finns. Tycker du likadant?

På Mediavision hjälper vi våra uppdragsgivare att navigera i ett starkt föränderligt landskap. Rådgivningen baseras på analys och marknadsförståelse, där utgångspunkten ofta är konsumtionsförändring och konsekvenserna av detta, för både nya och traditionella aktörer.

Våra kunder är framförallt telekomoperatörer och mediehus inom TV/rörlig bild, online, print, musik med mera. Flera av våra kunder är också internationella aktörer med stort intresse för Norden och nordiska bolag. På Mediavision bygger vi marknadsinsikt och rådgivning grundat i analys; baserat både på vår egen insamlade data och på externa källor och omvärldsbevakning.

Vi söker nu en person med utpräglad analytisk förmåga för en heltidstjänst. Vi tror att du är nyutexaminerad eller befinner dig i slutet av dina studier på masternivå inom ekonomi/teknik (civilingenjör). Kanske har du läst statistik, marknadsföring, medieteknik, industriell ekonomi eller management som inriktning. Det är även meriterande om du har något/några års relevant arbetslivserfarenhet.

Du har god förståelse för affärer, marknadskrafter, ekonomiska nyckeltal och är intresserad av strategiska frågeställningar. Du är dessutom en person med uttalat stark egen drivkraft; nyfiken och med lust att jobba i projekt tillsammans med likasinnade. Erfarenhet av att jobba med Excel, Power Point, SPSS och andra statistikprogram är meriterande. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. På Mediavision uppskattar vi din initiativkraft, kreativitet och att du har ett uttalat intresse för mediamarknaden. Vi kan garantera spännande uppdrag som ligger i framkant av medieutvecklingen.

Om du är intresserad, hör av dig till: natalia.borelius@mediavision.se, 08-52 80 90 90. Vi kallar till intervju löpande under hösten 2020.

OM MEDIAVISION

Mediavision startade 1996, är baserat i Stockholm och med Norden i fokus. Vi är strategi- och affärsutvecklingskonsulter inom medieindustrin. Vi som arbetar på Mediavision är huvudsakligen civilingenjörer och ekonomer – alla med ett brinnande intresse för medieindustrin och dess affärsmöjligheter. För tillfället är vi tolv; researchers, analytiker, projektledare och kommunikatörer. Vi hjälper företag att utvecklas genom datadriven marknadsinsikt och business intelligence. Vår rådgivning tar sin utgångspunkt i unik egen data och empiri – med en genuin förståelse för medieindustrins ekosystem och villkor som bas.